انواع اوراق قرضه
نوشته شده توسط : Mihayloo

Woman in a hammock on a tablet reading about bond funds.

اوراق قرضه مدتهاست که یکی از مؤلفه های اساسی یک سبد سرمایه گذاری متنوع در نظر گرفته شده است. در حالی که ممکن است آنها به اندازه سایر کلاس های دارایی چشمگیر نباشند ، اوراق قرضه هنوز هم نقش ایفا می کنند زیرا می توانند به ثبات و درآمد کمک کنند و نوسانات و رشد سهام را متعادل کنند.

بیایید نگاهی دقیق تر به اوراق قرضه ، نحوه کار آنها و انواع مختلفی که احتمالاً با شروع سرمایه گذاری با آنها روبرو می شوید ، بیندازیم.

اوراق قرضه چیست؟

اوراق قرضه اساساً وام یک سرمایه گذار (دارنده اوراق قرضه) به وام گیرنده (صادرکننده اوراق قرضه) است که به طور معمول یک دولت یا نهاد شرکتی است. به همین دلیل ، اوراق قرضه نیز گاهی اوقات به عنوان ابزارهای بدهی یا اوراق بهادار بدهی شناخته می شوند. به دارنده اوراق قرضه برای این وام پرداخت می شود.

ویژگی های باند

قبل از اینکه به مشخصات نحوه کار آنها بپردازیم ، درک چند اصطلاح کلیدی مهم است:

  • ارزش چهره: ارزش چهره در هنگام صدور قیمت اوراق قرضه است. این مبلغ پولی است که در صورت نگه داشتن اوراق به سررسید ، صاحب اوراق قرضه تضمین می شود (تا زمانی که صادرکننده اوراق بهادار پیش فرض نکند). ارزش چهره همچنین به عنوان ارزش PAR یا قیمت مسئله شناخته می شود.
  • نرخ کوپن: نرخ کوپن ارتباط برقرار می کند که اوراق قرضه برای دارنده اوراق قرضه چقدر درآمد ایجاد می کند ، که به طور معمول به عنوان نرخ سالانه بیان می شود. همچنین به عنوان نرخ بهره اوراق قرضه شناخته می شود.
  • تاریخ سررسید: این تاریخی است که دارنده اوراق قرضه می تواند در ازای ارزش چهره اوراق قرضه "آن را وارد کند".
  • تاریخ کوپن: این تاریخ خاصی است که یک دارنده اوراق قرضه برای نگه داشتن اوراق قرضه دریافت می کند.
  • مدت: مدت اوراق قرضه تعداد سالهایی است که برای رسیدن به سررسید از تاریخ صدور طول می کشد. یک شرکت یا نهاد دولتی می تواند اوراق قرضه کوتاه ، میان مدت یا بلند مدت صادر کند.

چگونه اوراق قرضه کار می کنند

هنگامی که یک سرمایه گذار اوراق قرضه خریداری می کند ، آنها به طور معمول ارزش چهره اوراق را مستقیماً به صادرکننده می پردازند. در عوض ، آنها با توجه به نرخ کوپن و برنامه پرداخت اوراق قرضه ، پرداخت های دوره ای را دریافت می کنند و آن را به منبع عالی درآمد تبدیل می کنند. هنگامی که اوراق قرضه به سررسید می رسد ، دارنده اوراق قرضه اوراق قرضه را بازخرید می کند و ارزش چهره اوراق را از صادرکننده اوراق دریافت می کند.

از طرف دیگر ، اوراق قرضه نیز می تواند در بازار اوراق قرضه ثانویه خریداری و فروخته شود. در صورتی که یک دارنده اوراق قرضه ممکن است تصمیم بگیرد که اوراق قرضه را برای سررسید نگه ندارد ، دارنده اوراق قرضه ممکن است اوراق را در بازار ثانویه بفروشد ، دقیقاً مانند اینکه یک سرمایه گذار سهام را که دیگر نیازی به آن ندارد ، بفروشد.

لازم به ذکر است که برخی از اوراق قرضه قابل بازخرید یا قابل بازخرید شناخته می شوند. این به این معنی است که اگر صادرکننده این کار را بخواهد می تواند زودتر پرداخت شود. در حالی که دارنده اوراق در صورت فراخوانی اوراق قرضه، ارزش اسمی اوراق را دریافت می کند، ممکن است از سود مورد انتظار قبلی صرف نظر کند. اوراق قرضه همیشه نباید به ارزش اسمی خریداری شوند - آنها را می توان با حق بیمه یا تخفیف خریداری کرد.

بیایید برنامه سرمایه گذاری شما را بسازیم.

مشاوران مالی ما یک برنامه سرمایه گذاری شخصی طراحی می کنند که به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.

نحوه سرمایه گذاری در اوراق قرضه

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در اوراق قرضه هستید، گزینه های مختلفی دارید. به عنوان مثال می توانید اوراق قرضه را مستقیماً از ناشر اوراق بخرید. از طرف دیگر، می توانید اوراق قرضه را از طریق یک کارگزاری مانند سهام خریداری کنید.

علاوه بر این، می توانید اوراق قرضه فردی یا سهام صندوق های اوراق قرضه را خریداری کنید. در زیر نگاه دقیق تری می اندازیم.

اوراق قرضه فردی

اگر علاقه مند به خرید اوراق قرضه جداگانه هستید، باید بازده هر اوراق را در مقابل خطرات احتمالی بسنجید. اوراق قرضه با بازدهی بالا معمولا ریسک بالاتری در نظر گرفته می شود. در غیر این صورت، ناشر می تواند تامین مالی را با نرخ های بهره پایین تر تضمین کند.

علاوه بر این، همانطور که می خواهید پرتفوی سهام خود را متنوع کنید، تنوع بخشیدن به سبد اوراق قرضه نیز ضروری است. به عنوان مثال، ممکن است اوراق قرضه شرکتی از شرکت های مختلف فعال در صنایع مختلف داشته باشید. به همین ترتیب، ممکن است چندین نوع اوراق قرضه (شرکتی، دولتی و شهرداری) داشته باشید تا ریسک خود را گسترش دهید. علاوه بر این، ممکن است به دنبال اوراق قرضه با شرایط مختلف برای کمک به محافظت از شما در برابر نوسانات نرخ بهره باشید. تخصیص ایده آل شما به موقعیت و اهداف مالی منحصر به فرد شما بستگی دارد.

صندوق های اوراق قرضه

صندوق اوراق قرضه نوعی صندوق سرمایه گذاری مشترک یا صندوق قابل معامله در مبادله (ETF) است که در اوراق قرضه سرمایه گذاری می کند و به سرمایه گذاران ابزاری برای تنوع سریع سرمایه گذاری های اوراق قرضه خود بدون نیاز به ایجاد سبد اوراق قرضه از ابتدا ارائه می دهد.

برخی از صندوق‌های اوراق قرضه منحصراً در نوع خاصی از اوراق سرمایه‌گذاری می‌کنند، مانند یک صندوق اوراق قرضه شرکتی که صرفاً در اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری می‌کند، یک صندوق اوراق قرضه دولتی که صرفاً در اوراق قرضه منتشر شده توسط دولت سرمایه‌گذاری می‌کند، و غیره. سایر صندوق‌ها ممکن است رویکرد متنوع‌تری داشته باشند، سرمایه‌گذاری درانواع مختلفی از اوراق قرضه با شرایط مختلف.

مانند ارزیابی اوراق قرضه منفرد، مهم است که هنگام انتخاب یک یا چند صندوق اوراق قرضه برای سرمایه گذاری، اهداف و میزان تحمل ریسک خود را در نظر بگیرید.

انواع رایج اوراق قرضه برای سرمایه گذاری

باندها طعم های مختلفی دارند. انواع اصلی که باید از آنها آگاه باشید شامل اوراق قرضه شرکتی، شهرداری، دولتی و آژانس است. در زیر به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم.

اوراق قرضه شرکتی

زمانی که یک کسب و کار نیاز به جمع آوری پول دارد، مثلاً برای تأمین مالی یک خرید یا پروژه، ممکن است اوراق قرضه شرکتی را برای این کار منتشر کند. اوراق قرضه شرکتی عموماً ریسک بیشتری نسبت به اوراق قرضه دولتی در نظر گرفته می شوند و به این ترتیب، معمولاً برای جبران ریسک افزایش یافته، سود بیشتری را ارائه می دهند.

ریسک اوراق قرضه شرکتی مختلف می‌تواند بسیار متفاوت باشد و با سلامت مالی شرکت صادرکننده اوراق قرضه مرتبط است. اوراق قرضه منتشر شده توسط شرکت‌های سودآور و مستقر که سابقه ایفای تعهدات بدهی خود را دارند، معمولاً در مقایسه با اوراقی که توسط شرکت‌های جوان‌تر و کم‌سودتر با سابقه اعتباری کوتاه‌تر (یا وجود ندارد) منتشر می‌شوند، ریسک کمتری دارند.

توجه به این نکته مهم است که اگر یک کسب‌وکار در حالت نکول قرار گیرد، معمولاً به دارندگان اوراق قرضه قبل از سهامداران غرامت پرداخت می‌شود.

اوراق قرضه شهرداری

اوراق قرضه شهرداری اوراق قرضه‌ای هستند که توسط شهرها، شهرستان‌ها، ایالت‌ها و سایر نهادهای دولتی منتشر می‌شوند، معمولاً برای تأمین مالی پروژه‌های خاص - مانند ساخت یک پل، نوسازی مدرسه، ارتقاء سیستم فاضلاب و غیره.

اوراق قرضه شهرداری نسبت به اوراق قرضه شرکتی با ریسک کمتری در نظر گرفته می شوند، اما ریسک بیشتری نسبت به اوراق قرضه صادر شده توسط دولت فدرال دارند.

اوراق قرضه شهرداری نیز معمولاً از رفتار مالیاتی مطلوب برخوردار می شوند که می تواند دلیل اصلی استفاده از آنها باشد. سود به دست آمده در اوراق قرضه شهرداری اغلب (اگرچه نه همیشه) بدون مالیات بر درآمد فدرال است و همچنین ممکن است از مالیات بر درآمد ایالتی یا شهری برای ساکنان آن شهرداری ها عاری باشد.

اوراق قرضه دولتی

در بیشتر موارد، زمانی که شخصی در مورد اوراق قرضه دولتی صحبت می کند، در مورد انواع ابزار بدهی به نام خزانه داری صحبت می کند. این شامل:

  • اسناد خزانه: اسناد خزانه نوعی بدهی کوتاه مدت با سررسید تا یک سال است.
  • اوراق خزانه: اوراق خزانه در دو، سه، پنج، هفت یا 10 سال سررسید می‌شوند.
  • اوراق قرضه خزانه داری: اوراق خزانه در 20 یا 30 سال سررسید می شود.
  • TIPS: TIPS یا اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری، نرخ بهره متغیری کسب می کند که بسته به نرخ تورم اساسی در هر سال شناور است. آنها در پنج، 10 یا 30 سال بالغ می شوند.
  • I-Bonds: I-bonds اوراق قرضه پس‌اندازی هستند که مانند TIPS با تورم مرتبط هستند.

خزانه های ایالات متحده کمترین خطر را برای همه اوراق قرضه محسوب می کنند زیرا آنها پشتوانه دولت ایالات متحده را حمل می کنند ، که هرگز به تعهدات آن پیش نمی رود. این ریسک پایین به این معنی است که اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده به طور معمول در مقایسه با اوراق قرضه شرکت ها ، شهرداری ها و نمایندگی ها عملکرد کمتری را ارائه می دهد.

اوراق قرضه صادر شده توسط دولت های ملی علاوه بر ایالات متحده معمولاً بدهی حاکمیتی نامیده می شود.

اوراق قرضه

اوراق قرضه آژانس نوع خاصی از اوراق قرضه است که توسط یک آژانس دولتی فدرال صادر می شود و نه خزانه داری ایالات متحده.

این اوراق قرضه کمتری نسبت به اوراق قرضه صادر شده با خزانه داری دارند و در نتیجه ، به طور معمول نرخ بهره بالاتری دارند. اما از آنجا که آنها هنوز از دولت ایالات متحده حمایت می شوند ، آنها نسبت به اوراق قرضه شهرداری و شرکتی کمتر خطرناک تلقی می شوند و تمایل دارند نرخ بهره کمتری را نسبت به آن داشته باشند.

نکته مهم این است که اوراق قرضه نیز می تواند توسط شرکت های تحت حمایت دولت (GSE) مانند Fannie Mae و Fredie Mac صادر شود. در حالی که این شرکت ها توسط دولت فدرال پشتیبانی می شوند و تحت نظارت فدرال قرار می گیرند ، در واقع شرکت های خصوصی هستند. به همین دلیل ، اوراق قرضه صادر شده توسط GSE ، که گاهی اوقات اوراق قرضه آژانس نامیده می شوند ، همان سطح حمایت از خزانه داری ایالات متحده را حمل نمی کنند ، که این امر به ریسک بالاتر (و معمولاً بازده بالاتر) نسبت به اوراق قرضه آژانس واقعی تبدیل می شود.

قدم بعدی را بردارید.

مشاوران ما با شما آشنا می شوند و بهترین راه حل های مالی را برای کمک به شما در رسیدن به اهداف خود در زندگی توصیه می کنند.

چه کسی باید سرمایه گذاری در اوراق قرضه را در نظر بگیرد؟

اوراق قرضه ، به ویژه گنجینه ها ، اغلب به عنوان سرمایه گذاری با کمترین ریسک موجود در نظر گرفته می شوند زیرا احتمال کم وجود دارد که سرمایه خود را از دست بدهید. این ریسک برای اوراق بهادار شرکت افزایش می یابد ، اما حتی در این صورت ، پایین تر از ریسکی است که ممکن است از سهام ، املاک و مستغلات و کالاها انتظار داشته باشید.

اوراق قرضه می تواند یک سرمایه گذاری عالی برای سرمایه گذاران محافظه کار تر و افرادی که تحمل ریسک کم دارند ، ایجاد کند.

پرداخت های منظم بهره نیز می تواند آنها را به منبع عالی تولید درآمد در یک سبد سرمایه گذاری تبدیل کند. بنابراین ، اوراق قرضه می تواند برای هر سرمایه گذار که به دنبال تولید درآمد است ، مانند بازنشستگان ، به بخش اساسی تصویر مالی تبدیل شود.

به همین ترتیب ، زیرا بازار اوراق قرضه تمایل به جابجایی با بازار سهام (و سایر دارایی ها) ندارد ، و تخصیص درصد مشخصی از نمونه کارها شما به اوراق قرضه وسیله ای محکم برای متنوع سازی است.

با این حال ، در حالی که آنها تمایل به ثبات تر دارند ، اوراق قرضه معمولاً روند صعودی بالقوه ای را که می توانید از داشتن سهام در شرکت ها بدست آورید ، ارائه نمی دهند. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران از ترکیبی از سهام و اوراق قرضه استفاده می کنند.

کدام اوراق قرضه برای شما بهتر است؟

در انتخاب سرمایه گذاری اوراق بهادار ، مهم است که تحمل ریسک ، جدول زمانی سرمایه گذاری و اهداف مالی را در نظر بگیرید. برای سرمایه گذاران محافظه کارانه تر ، Treasurys ممکن است بهترین انتخاب باشد. برای کسانی که خطرات بالاتری را می پذیرند ، شرکت ها ممکن است جواب دهند ، گزینه های دیگری برای مواردی که بین آنها وجود دارد.

اگر مطمئن نیستید که کدام اوراق قرضه را باید در سبد سرمایه گذاری خود بگنجانید ، یک مشاور مالی می تواند کمک کند. علاوه بر ارزیابی فرصت های اوراق قرضه فردی ، یک مشاور مالی همچنین به شما کمک می کند تا تصویر مالی گسترده تر خود را در ذهن داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که تمام جنبه های دیگر نمونه کارها و برنامه های مالی شما همانطور که باید کار می کنند.

تمام سرمایه گذاری ها دارای برخی از ریسک ها هستند ، از جمله از دست دادن احتمالی سرمایه گذاری اصلی. شما باید خطرات را با اوراق بهادار درآمد ثابت مانند اوراق قرضه در نظر بگیرید ، این موارد عبارتند از: نرخ بهره ، مدت زمان ، اعتبار ، پیش فرض ، نقدینگی و تورم. نرخ بهره و قیمت اوراق قرضه تمایل به حرکت در جهت های مخالف دارد ، به عنوان مثال وقتی نرخ بهره کاهش می یابد ، قیمت اوراق بهادار به طور معمول افزایش می یابد. این همچنین در مورد وجوه متقابل اوراق قرضه صادق است. یک محیط پایین نرخ بهره ممکن است باعث ضرر در قیمت اوراق قرضه و صندوق های اوراق قرضه شما یا در بازار شود. نرخ بهره در ایالات متحده در پایین ترین و یا نزدیک به پایین ترین سطح تاریخی است ، که ممکن است در معرض خطرات مربوط به افزایش نرخ قرار بگیرد. اوراق بهادار بازده بالا (ناخواسته) و صندوق های اوراق قرضه که در اوراق بهادار با بازده بالا سرمایه گذاری می کنند ، ریسک اعتباری بیشتری نسبت به اوراق درجه سرمایه گذاری دارند.




:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: